سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 367548

  بازدید امروز : 23

  بازدید دیروز : 30

درباره سلامتی

 
ـ در آنچه به علیّ سفارش کرده است ـ : ای علی! خواب دانشمند برتر ازعبادت عابد است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
نویسنده: همایون سلحشور فرد ::: جمعه 90/9/11::: ساعت 9:2 عصر

اخیراً شرکت آب و فاضلاب بخشنامه ای صادر کرده مبنی بر اینکه به لحاظ مسائل ایمنی و امنیتی و برای پیشگیری از وقوع حادثه، از کلریناتور گازی برای گندزدایی آب استفاده نشود و به جای آن از تزریق کلر به صورت آب ژاول(هیپوکلریت سدیم) با رعایت دوز مجاز(0.5 الی 0.8 میلی گرم بر لیتر) استفاده شود.
و سایت دکتر روازداه هم که بارها از مضرّات کلرزنی آب گفته بود(از جمله:کلر، دشمن سلامتی)، حسابی ذوق زده شده و با قرار دادن بخشنامه روی سایت خود، اینچنین تیتر زده: "بخشنامه شرکت آب و فاضلاب در مورد مخاطرات آب کلر" و کلی خط و نشان کشیده که دیدید گفتیم استفاده از کلر برای ضدعفونی آب ضرر دارد؟
خودتان لینک را ببینید و قضاوت کنید کجای بخشنامه گفته استفاده از کلر برای ضدعفونی آب ضرر دارد؟ آیا غیر از این است که بخشنامه فقط به لزوم تغییر فرایند کلرزنی از شکل گازی به شکل مایع در مراکز دارای تراکم جمعیتی تأکید دارد، نه برشمردن مخاطرات استفاده از آب کلر دار؟
من از حدود یک ماه قبل دو کامنت ذیل آن مطلب فرستادم ولی هنوز تأیید و درج نشده است. من خواننده مقالات ایشان هستم و سخنرانی های ایشان را هم گوش کردم ولی نمی دانم چرا به نظر یک منتقد با دیدگاه تخصصی اینچنین بی اعتنایی می کنند. هرچند که تخصص خاصی هم برای پی بردن به نحوه برخورد غیرکارشناسی و اغواگرانه با بخشنامه مزبور نیاز نمی باشد.
نمی دانم ایشان با مدرک پزشکی چند واحد درباره آب و فاضلاب گذرانده اند؟ خوب بود لااقل به نظر یک کارشناسی که حدود 70% واحدهای گذرانده اش مربوط به مبحث آب و فاضلاب است احترام می گذاشتند و نظر مرا درج می کردند.