سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 368449

  بازدید امروز : 54

  بازدید دیروز : 85

درباره سلامتی

 
کسی که ساعتی بر خواری فراگرفتن شکیبایی نورزد، همواره در خواری نادانی باقی بماند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
نویسنده: همایون سلحشور فرد ::: جمعه 93/11/17::: ساعت 12:10 عصر

چندین سال است که وزارت بهداشت تلاش وافری را در راستای تدوین، تصویب و اجاری قانون جامع کنترل دخانیات کشوری به عمل می آورد.

چندی قبل در شهر بازی ارم بودم که این پارچه نوشته را دیدم و خرسند شدم از اینکه این تلاش ها ثمراتی داشته و چه خوب قانون کشوری کنترل دخانیات در اینجا اجرا شده است؛ واقعاً وزارت بهداشت چه نفوذ و هماهنگی خوبی داشته که توانسته یک چنین مجموعه بزرگ تفریحی را متقاعد کند که عرضه قلیان را در محوطه آن ممنوع اعلام کند:

اما ... در همین تصوّرات موهوم بودم که سرم را برگرداندم و تابلوهای متعددی را دیدم که مردم را دعوت به استعمال قلیان می کنند:

بله، استعمال قلیان در محوطه ممنوع است اما نه به خاطر اینکه جلوی ترویج آن به دلیل ضرری که برای سلامتی دارد، گرفته شود؛ بلکه به خاطر اینکه شما برای مستفیض شدن از دود قلیان، حتماً باید از ما خرید کنید.

البته همین قدر که مردم غیر معتاد به دود قلیان مورد آزار قرار نمی گیرند جای تقدیر دارد ولی باید دانست که علاوه بر ممنوع بودن استعمال قلیان در اماکن عمومی، تبلیغ آن نیز از طریق عرضه کنندگان ممنوع می باشد.

لذا جا دارد در این فرصت به فرازهایی از آیین نامه اجرایی قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات اشاره شود: ادامه مطلب...