سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 369126

  بازدید امروز : 50

  بازدید دیروز : 59

درباره سلامتی

 
از فضل دانشت آن است که دانشت را کم انگاری. [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: همایون سلحشور فرد ::: شنبه 90/9/12::: ساعت 1:18 عصر

برخی ادعا می کنند کیفیت آب مصرفی محل اقامتشان باعث ریزش مو هایشان شده است. معمولاً این شکایت از سوی افرادی مطرح می شود که به عنوان دانشجو و یا سرباز در خوابگاه ها مقیم می شوند.

پاسخ دکتر مسعود کیمیاگر(متخصص تغذیه) به سؤال دانشجویان در یکی از خوابگاه های دانشجویی را می توانید در اینجا به صورت پخش آنلاین ببینید و یا کلیپی را که تهیه کردم از اینجا دریافت کنید.

دکتر کامران جزایری(متخصص پوست، مو و زیبایی) نیز در گفتگو با رادیو سلامت به ادعای رابطه کیفیت آب و ریزش مو پاسخ می دهد که می توانید در اینجا بشنوید و یا فایل صوتی را از اینجا دریافت نمایید.

نکته دیگر این است که معمولاً سن شروع دوران دانشجویی و یا خدمت سربازی حدود 20 سالگی است که ورود به این محدوده سنّی مصادف است با آغاز بروز عارضه ریزش مو در افراد مستعد از نظر ژنتیکی و ارثی.

همچنین اینگونه افراد با دوری از خانواده و محل سکونت اصلی شان معمولاً دچار استرس می شوند- که دکتر جزایری به این موضوع اشاره کردند-؛ و این استرس و یا اصولاً مشغله های دوران دانشجویی و یا محدودیت های دوران سربازی موجب تغییر رژیم غذایی و کاهش دریافت پروتئین، ویتامین ها، عناصر معدنی و یا سایر ریز مغذی های لازم برای حفظ و ارتقاء سلامت می شود که این عامل می تواند بر تغذیه و رشد مو نیز تأثیر منفی بگذارد.

ادعای دیگری که در خصوص کیفیت آب طرح می شود عبارت است از تأثیر املاح آب بر بروز سنگ کلیه و یا افزایش آن در افراد مبتلاء، که این ادعا نیز از سوی متخصصان کلیه و مجاری ادراری رد شده است و علاوه بر این در خوابگاهی که برخی دانشجویان در این باره شکایت داشتند ما تمام املاح آب شرب را مورد بررسی قرار دادیم که هیچ کدام از پارامترهای فیزیکوشیمیایی آن از حد مجاز بالاتر نبود.