سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 368588

  بازدید امروز : 101

  بازدید دیروز : 92

درباره سلامتی

 
خدا را شناختم ، از سست شدن عزیمتها ، و گشوده شدن بسته‏ها . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: همایون سلحشور فرد ::: یکشنبه 97/8/20::: ساعت 2:17 عصر

سلامت و سبک زندگی/13

سهل انگاری با نقاب مقدّسات/3

در ایامی که به مقتضای شرائط خاص پیاده روی اربعین، توصیه های بهداشتی را در شبکه های اجتماعی ارسال می کردم، یکی از دوستان در واکنش به این توصیه ها اعتقاد داشت «نذری امام حسین (علیه السلام) همه اش شفاست!»:

و می گفت : «امام حسین (علیه السّلام) خودش حواسش به دستگاهش هست» ادامه مطلب...

 
نویسنده: همایون سلحشور فرد ::: سه شنبه 97/8/15::: ساعت 10:1 صبح

سلامت و سبک زندگی/12- لعاب مقدّسات بر رفتاهای ناسالم

سنّت حسنه پیاده روی اربعین با نوع سبک زندگی خاصی که ترویج می کند می تواند نقش به سزایی در تمدن سازی نوین اسلامی داشته باشد و یکی از بهترین فرصتی هایی است که با بهره گیری از آموزه های فرهنگی و اجتماعی آن می توان به ترویج یک سبک زندگی سالم پرداخت ولیکن اگر چنانچه قدر این ظرفیت گرانقدر را ندانیم، فرصت سوزی و در حقیقت کفران نعمت کرده ایم و اصولاً هر پدیده ای با بدسلیقگی می تواند به ضدّ خود تبدیل شود.

عُلما و پیشوایان ما همواره تأکید می کنند که به همه کارها و فعالیت های خود رنگ و لعاب خدایی بدهیم؛ به این معنا که همواره کاری را انجام دهیم که بشود به آن رنگ و صبغه الهی داد.

اما یکی از آسیب های سبک زندگی ما آن است که گاهی تمنّیات نفسانی و رفتارهای ناسالم خود را با مقدّسات توجیه می کنیم.

زائری را در نظر بگیرید که پس از بازگشت از زیارت عتبات عالیات، اینچنین به وصف حال معنوی خود می پردازد: «جایتان خالی بین الحرمین! قلیان چاق کرده بودیم یک پُک می زدیم نگاهی به حرم حضرت عباس (سلام الله علیه) می انداختیم، یک پُک دیگر و نگاهی به حرم امام حسین (علیه السّلام) ... » !!!

و یا زائر دیگری در مسیر پیاده روی اربعین تصویری از قلیان مورد استفاده اش را در استوری اینستاگرامش قرار می دهد و روی آن هشتک #فی_طریق_الکربلا می زند!: ادامه مطلب...