سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 368047

  بازدید امروز : 10

  بازدید دیروز : 11

درباره سلامتی

 
خدا بر عهده نادانان ننهاد که دانش آموزند تا بر عهده دانایان نهاد که بدانان بیاموزند . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: همایون سلحشور فرد ::: یکشنبه 96/11/29::: ساعت 10:18 صبح

تدبیر سلامت/43- غذاهای سرطان زا، بلای جان مردم+صوت

 به مناسبت هفته پیشگیری از سرطان

 سخنران: دکتر سیدسعید اسماعیلی صابر، مدیر گروه طب سنتی دانشگاه شاهد

 زمان و مکان: 7 بهمن ماه 1396- مسجد دانشگاه

 موضوع بحثمان سلامتی بود و اشاره کردیم که با اصولی که در تعالیم طب اسلامی ما گفته شده مثل «معده خانه تمام بیماری هاست و  پرهیز راس همه درمان هاست» و  اصل «سردی و گرمی»، ضمن حفظ سلامتی و درمان می توان از بسیاری از بیماری ها جلوگیری کرد و میتوان خیلی از بیماری ها را با همین دستورات ساده درمان کرد  .

مناسبتی است که در این ایام هر سال راجع به سرطان برنامه هایی برگزار می شود، بنده هم این چند دقیقه راجع به این موضوع صحبت خواهم کرد .

خب، وقتی اسم بیماری سرطان می آید، آدم می ترسد؛ واقعاً خداوند این بلا را از همه خانواده ها و مسلمین دور کند!

یعنی اگر کسی گرفتار شد، درمان کردنش تقریباً در اکثر موارد غیر ممکن است و اگر هم حل بشود با کلی گرفتاری و مشکلات مختلف همراه است .

همین اصلی که فرمودند معده خانه تمام بیماری هاست، همین را در بحث سرطان به شکل متّفق القول،  طب سنتی و جدید و هر مکتب طبّی معتقد است که در زمینه سرطان، خوراک بد حرف اصلی را می زند.

یعنی یک سری از غذا ها وجود دارد که می تواند زمینه بروز سرطان را افزایش بدهد.

امروزه بلای جان مردم این فست فود ها هستند؛ خوردن فست فود، انواع ساندویچ و پیتزا، غذاهای آماده و روغن هایی که به صورت مکرّر، صدبار چیزی را داخلش سرخ می کنند، همه مکتب های طبّی متّفق القول هستند که عامل سرطان است .

نوشابه ای که کولا دارد، کوکاکولا و کانادادرای و ... ورژن های ایرانی اش که فرقی هم نمی کند، بالاخره مواد اولیه همان است، تفاوتی هم نمی کند شما زمزم بنوشی یا کوکاکولا، بالاخره آن آسیب های خودش را می زنند و البته از نظر اقتصادی ممکن است تفاوت هایی بکند، اما از نظر سلامتی، از یک جهاتی مضرّات مشابهی دارند .

انواع و اقسام این غذاهایی مثل پیتزا و ... که مرتب در هر کوچه و پس کوچه ای می بینید که یک فست فود باز شده است؛ هر پیتزافروشی که باز می شود یعنی طول عمر مردم پایین می آید!

یعنی این را یقین بدانید که هر یک ساندویچی که باز می شود، طول عمر و سطح سلامت مردم در کشور کاهش پیدا می کند.

مثلاً در زمینه میزان مصرف نوشابه -که الحمدالله ما در این زمینه ها حرف اول را می زنیم- در جهان جزو رتبه های اول هستیم!؛ نمی دانم چرا اینطور هست که ما در یکسری زمینه های بد جزو رتبه های نخست هستیم!

مثلاً  با وجود این همه غذاهای سنتّی و خوبی داریم، یک دفعه در مورد مصرف فست فود از همه دنیا جلو می زنیم یا با وجود این همه نوشیدنی های مفید سنّتی که کنار گذاشتیم، سر سفره حتماً باید نوشابه وجود داشته باشد .

دوستان عزیز، واقعاً دلسوزانه و مشفقانه من خدمت عزیزانم عرض می کنم این خطرات بیخ گوش ماست! خیلی جدّی بگیرید این توصیه را که فست فود و نوشابه جزو مُجرمان درجه یک در این پرونده هستند .

إن شاءالله مصرف این ها را ترک بفرمایید و خودتان و اطرافیانتان همیشه سلامت باشید .

دریافت فایل صوتی سخنرانی کوتاه (به مدت 04:10)

دریافت از پرشین گیگ