سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 367507

  بازدید امروز : 12

  بازدید دیروز : 8

درباره سلامتی

 
دانش و دارایی، هر عیبی را می پوشانند و تنگدستی و نادانی، هرگونه عیبی را آشکار می سازند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
نویسنده: همایون سلحشور فرد ::: یکشنبه 96/11/29::: ساعت 8:47 صبح

تدبیر سلامت/41- اثبات کارآمدی طب اسلامی/6- تدابیر بیماری های مفصلی+صوت

 سخنران: دکتر سیدسعید اسماعیلی صابر، مدیر گروه طب سنتی دانشگاه شاهد

 زمان و مکان: 16 دیماه 1396- مسجد دانشگاه

 در ادامه بحثی که خدمت دوستان بودیم عرضمان این بود که با دوسه قاعده ی عمده ای که در روایات و آیاتمان هست مثل قاعده «بخورید و بیاشامید ولی اسراف نکنید» و روایاتی مثل «معده خانه تمام بیماری هاست و پرهیز رأس همه درمان هاست» و همچنین قاعده کلی که در روایات به ما گفته می شود سردی و گرمی را به وسیله همدیگر درمان کنید، اکثر بیماری ها قابل درمان است  .

امروز نکته هایی را راجع به بیماری های مفصلی که خیلی شایع هست و خیلی از افراد گرفتارش هستند عرض می کنم.

اکثر بیماری هایی که ما دچارش هستیم از نوع بیماری های مفصلی با طبیعت سرد است؛ آرتروز ها و سیاتیک عموماً بیماری هایی سردند.

افراد اگر درخوراکشان مواد سرد را بیشتر استفاده کنند، این نوع از دردها بیشتر می شود؛ مثلاً افرادی که عادت دارند مرتب دوغ و ماست و ... بخورند (به مخصوص در ایام سرد سال مثل الان)، اگر فرد هر روز ماست و دوغ و ... بخورد طبیعتاً دردش افزایش پیدا می کند و برعکس اگر مصرف این مواد غذایی را کم کند و به جایش مواد غذایی با طبیعت گرم بیشتر استفاده کند (مثلاً ادویه در غذایش بیشتر استفاده کند یا کمی دارچین یا آویشن دم کند و بخورد)، بسیاری از این درد ها خود به خود کاهش پیدا می کند .

نکته دیگر گرم کردن های موضعی است که حالا اطبای جدید هم بعضاً توصیه می کنند به استفاده از سونا و استخر و ...، امّا  به شرطی این روش ها مفید است که محیط استخر گرم باشد، آب استخر گرم باشد و بعد از اینکه از استخر بیرون می آید، در معرض باد سرد قرار نگیرد، چون این امر می تواند دردهایش را افزایش دهد .

 

دریافت فایل صوتی سخنرانی کوتاه (به مدت 02:10)

دریافت از پرشین گیگ